onsdag 13 maj 2015

Intervaller i storstenshöjden

Idag på fm körde jag löpintervaller i södra storstenshöjden. När jag är där brukar jag köra liftgatan från botten till toppen. Sammanlagt körde jag sex gånger upp. Sträckan på varje intervall är 0,50 km och den sammanlagda stigningen på passet var 650 höjdmeter.

1:a 3:36 maxpuls: 177
2:a 3:54 maxpuls: 183
3:e 3:59 maxpuls: 182
4:e 3:56 maxpuls: 183
5-6:e 10/20 intervaller. Maxpuls: 173

Det var jag och en orm som blev grillade idag.


Sista tredjedelen till toppen.


Pulskurva och höjdkurva.



Tidsmässigt blev det mycket bättre på första intervallen. Även fast jag inte tyckte att jag tryckte på max. Men på dom efter var jag stummare i branterna vilket gör att tiden springer iväg. Målet var att ta mig under 4 min på dom sista och det klarade jag. 


Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.