tisdag 12 maj 2015

Rehab, rehab och rehab

Det har gått snart 4 veckor sedan jag opererade axeln. Rehaben består fortfarande av rörlighet. Fick först några övningar av en duktig sjukgymnast på sjukhuset. Tyvärr har jag slarvat lite och inte gjort det varje dag. Men jag känner att rörligheten blir bättre när jag väl rehabar.

Idag besökte jag mange på rehabcentrum i Örebro och nu har jag fått några övningar till. Vad jag har förstått kommer jag få slita för att få tillbaka så mycket rörlighet som möjligt. Så nu kommer jag köra mitt program dagligen.

Träningsväg går löpning bra att utföra. Bara jag håller mig på benen och inte gör några yviga rörelser med armen. Pulsen är dock högre än vad den brukar när jag kör distans. Jag känner min kropp väldigt bra vid det här laget och vet var pulsen normalt sätt ska ligga med tanke på den belastning jag utför. Ibland kan jag ha 20-30 slag högre än normalt vid distansträning. Enligt vårdcentralen är orsaken att jag nyss har opererat mig. Så jag hoppas att jag snart kommer tillrätta med pulsen.

Här är programmet som jag ska utföra dagligen kommande 2 veckor. Sen kan jag förhoppningsvis börja belasta axeln mer.



Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.