söndag 3 maj 2015

Årets första cykelpass

Idag testade jag på hur det kändes ute på grönbetet vad det gäller cykling. Tyvärr var jag långt ifrån att kunna greppa styret med min vänsterarm. Vilket resulterade i att jag höll i styret med en arm. Det gick faktiskt rätt så bra även fast det var ganska drygt.

Turen blev enligt följande:
Hökviken-> Ett varv runt varpan-> riksväg 293-> Smedsbo-> Bomsarvet-> Hönsarvet-> Ornäs-> Aspeboda-> Olsbacka-> Källviken-> Falun. Plus lite åkning fram och tillbaks. GPS:en klockade in på 73km.

Det var kul att cykla och jag längtar tills den dagen min axel blir frisk så jag kan greppa styret ordentligt och därmed höja tempot.

Ett obligatoriskt fikastopp vid kiosken i Ornäs.


Håller mig inom en meter från cykeln så hjälmen kan sitta kvar.








Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.