torsdag 7 maj 2015

10 liter Mjölksyra

Idag har jag faktiskt hunnit med att köra två pass löpning. Löpning är det som funkar bäst just nu med min axel. Jag har ingen smärta alls. Rörligheten är inte den bästa men den kommer komma tids nog.

Förmiddagen var ett riktigt grispass. Fruktansvärt jobbigt men riktigt skönt efteråt. Tog mig till slalombacken i Källviken och sprang uppför slalombacken. 
Start vid första liftstolpen och liftgatan upp till hälften där jag viker höger över till nästa backe och sedan håller jag höger tills jag kommer ut på grusvägen som tar mig till toppen. Ruggigt jobbigt.

Intervall 1: 03:45, maxpuls: 182
Intervall 2: 03:58, maxpuls: 183
Intervall 3: 03:59, maxpuls: 181
Intervall 4: 04:04, maxpuls: 178
Intervall 5: 04:03, maxpuls: 179
Intervall 6: 03:55, maxpuls: 178

Summering: tiderna är ungefär vad jag brukar ha på hösten när jag kör skidgång. Nu hade jag inga stavar plus att det var tre snöhögar som zinkade tiderna. Så nöjd med tiderna. Det är inte många gånger jag får över 180 i puls heller.


Mjölksyra. Varje intervall blir segare och segare.

Sista biten till toppen.

Eftermiddagen blev det 20 km spåret i stångtjärn. Benen var döda i början men det släppte eftersom.

Mer bilder på AdamSteen.se


Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.