torsdag 30 april 2015

Innov8 X-talon 212

Igår köpte jag ett par nya skor som jag tänkt använda i skogen (trail) (Innov8 X-talon 212). Har haft icebug anima tidigare men har aldrig riktigt varit nöjd med den skon. När jag kör löpning gör jag det nästan uteslutet i skogen. Mycket stigar med grova rötter och stenar.  Den här skon är perfekt för det användningsområdet, plus att den blir bra om jag ska köra orientering. Låg följsam sko, bra grepp i sulan, skön komfort och sen tycker jag den är hyfsat snygg också. Sprang första passet i den idag och än så länge är jag mycket nöjd. 

Grymt sköna och snygga. Siffran 212 är vikten på skon.


Blev en runda runt bergsstigen. Orken är bra men pulsen är minst 10 slag över vad den brukar vara. Märkligt.

2 kommentarer:

Stefan Ekman sa...

Fina skor men lite tunna, väldigt bra grepp. Animan är lite klumpig men bra för långa pass. Salomon S-lab Sense SG borde du prova, nått mitt i mellan. Men hade inte du lagt av? Bra nöjestränar?

Packe sa...

Jag håller med. Salomon gör bra trailskor med lite mer dämpning. Animan tycker jag dessutom har sämre grepp. Jag motionärstränar bara lite :)

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.