onsdag 22 april 2015

Axelledsluxation

Nu har det snart gått en vecka sedan jag opererade min axel.  Den värsta smärtröken har lagt sig vilket är skönt. Jag är fortfarande stel och det kommer förmodligen ta ett rejält tag innan den känns helt bra. 

Som jag förstår det så har dom gjort en titthålsoperation eftersom min axelled är instabil framåt. Det var rejält nervöst innan eftersom jag aldrig har gjort en operation förut. Jag blev sövd och det verkar som att operationen har gått bra. 

För tillfället kör jag enkla rehabövningar för att träna lite rörlighet och få igång blodcirkulationen.

Mitt mål är att ligga i framkant av tidsschemat och förhoppningsvis bli bra mycket snabbare än vad det brukar. Jag kommer dock inte göra nåt dumdristit och jag kommer inte belasta min vänstra arm på ett bra tag.

Jag har valt själv också att strunta i smärtlindrade tabletter av två anledningar. 1 eftersom jag inte gillar tabletter. 2 jag tror det är bra om jag för känna dag för dag hur det verkligen känns i axeln.

Såhär såg det ut kort efter operationen.

Den här förpackningen kommer jag bära med mig några veckor tills den lossnar själv.



Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.