onsdag 21 januari 2015

Träningsrace

I förmiddags körde jag ett race med Dala Sports Academy där vi åkte 15 km F. Vi körde fyra varv på den röda 3,75:an. Föret var tungt så man fick slita på. 500 höjdmeter var det på racet ungefär så det  var en jobbig bana.

Efter första varvet var jag i ledning med 10 sekunder. Andra varvet kändes inte jättebra och jag kanske fick sota för den hårda inledningen. De två sista varven kunde jag bita i bra och jag hamnade på 2:a plats och 15 sek efter Robin Norum som avslutade bra. 

Det jag tar med mig är att tänka på att öppna mer kontrollerat framöver så man orkar alla varv. 

Detta är ett steg framåt och om  sju dagar börjar SM på hemmaplan.




Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.