onsdag 28 januari 2015

40:e på 15+15

Idag var den första SM-distansen som var 15+15 dubbeljakt. En distans som är riktigt jobbig och som man oftast får slita hårt genom hela loppet. Tack till alla som hejade under loppet. Det var kul att köra på hemmaplan. Tack även till far, Mats Carlberg, Gustav Widar, johan Kask och Micke Pettersson som hjälpte mig med vallning, testning, langning och coaching. 

Taktiken var att göra mitt eget lopp på den klassiska delen och inte bli för stum. Vid växlingen hamnade jag ungefär där jag hade trott på förhand. Tror jag växlade som 43:a. Min förhoppning var sedan att jag skulle plocka mer än vad jag gjorde på skejten. Det jag tar med mig var sista varvet där jag tycker farten under skidorna var bra. Jag åkte stora delar av skejtdelen med den starka Adam Steen. Som slutade i en spurt där det blev riktigt jämnt. Slutade på 40:e plats totalt. 

Nu ska jag försöka återhämta mig så mycket som det går och redan imorgon ska jag köra stafett (3ggr 10km K) med mina klubbkompisar Tobias Karlsson och Simon Undemar.









Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.