söndag 11 januari 2015

Bergeboloppet

Idag har de flesta tävlat skandinaviska cupen i Falun. Planen var att jag även skulle göra det men jag kände mig inte tillräckligt pigg och fräsch för att ställa upp. Man vill gärna ha bra form när man ställer upp mot de bästa i Skandinavien.  Jag tyckte helt enkelt att det gick för tungt i fredags för att idag köra en tremil. På skandinaviska cupen märker man att det är norsk dominans. Norge har fruktansvärt många som presterar bra och som håller en hög klass.

Det fanns ytterligare en tävling idag, Bergeboloppet i Borlänge som jag körde istället som var 8,3 km. Även det var slitsamt då meteorologerna lurade mig på hur många grader det skulle vara. Det var mycket kallare än prognoserna visade och man hade inte nån riktig surf på skidorna. Tror inte det var nån som hade klockrena skidor i den finkorniga kalla snön.

Kunde hålla hyfsat jämn fart på de fyra varv som det var fast kroppen känns lite småsur i tävlingsfart. Banan bestod av två backar per varv. Kändes lite bättre uppför idag men på platten fick jag slita ont. I tävlingen blev det dubbelt Karlslund. Det var inte direkt samma konkurrens som på lugnet i Falun men jag hoppas jag får tillbaka gnistan litegrann nu framöver,

Resultat

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.