måndag 12 januari 2015

Skidvård

När jag rengör skidornas glidzoner brukar jag använda mig av flourcleaner. Finns hos både BrikoMaplus och Swix och säkert några fler vallamärken. Många glömmer bort att även glidzonerna ska rengöras med jämna mellanrum. Har man inte gjort detta på länge brukar det resultera i att man får upp mycket skit. 

Så här gör man:

1: Sprid ut vätskan över glidzonerna med hjälp av en pensel eller pappersbit. Låt stå några min.

2: Dra en pappersbit över en sickel och kör över glidzonerna några drag.

3. Borsta några drag med en nylonborste.

4: På med skyddsparaffin, (Med Base) tycker jag är bra. Alt Swix LF 7



Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.