fredag 9 januari 2015

Skitlopp

Återigen kan man lägga ett riktigt tungt lopp bakom sig. Skandinaviska cupen 15km F i Falun bjöd på bra startfält och tuffa banor. Vanligtvis brukar dessa banor passa mig bra i skejt men när kroppen känns som ett blysänke som det gjort hela säsongen är det inte roligt.

Förberedelserna var faktiskt riktigt bra den här gången så jag vet inte vad som är fel eller vad som gått fel. Kände tidigt att jag inte hade nåt driv i åkningen och blev stum redan på första varvet. Resten av loppet kändes bara tungt och stumt. Om jag försöker blicka tillbaka så känns det som att efter att axeln gick ur led för fjärde gången i Augusti (tror jag det var) så har jag inte haft nån bra känsla alls i högre fart. Jag har fått anstränga mig mer för att bli bra i axeln än vad jag har gjort tidigare. Jag tycker fortfarande inte det känns helt hundra i alla lägen. Men det känns överlag bättre att köra skejt än klassiskt.

Jag har kämpat och lagt ner mycket tid och tränat mycket och på det som jag tror på. Resultaten har uteblivit och det är riktigt tungt att aldrig få känna sig nöjd med sin prestation när man lägger ner så mycket tid. Tyvärr så påverkar detta hur man mår utanför spåren också. Så just nu känner man sig inte så jätteglad. Jag får hoppas på mirakel och att jag kan få lite medgång.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.