lördag 6 december 2014

Grönklitt vs Högbo

I helgen är jag på plats för att träna och testa igenom materialet i grönklitt. Det var grymt mycket folk i förmiddags då det var flera som hade vasaloppsläger. Lägg därtill att några klubbar också var/är här. Spåret mäter 2,3 km och bitvis var det kaos. Men det blev bättre mot slutet av passet. Kanske blir mindre tryck nu på eftermiddagen.

I veckan har jag även varit i Högbo och tränat på snö. Det var överraskande bra. Nackdelen där är att banan är i princip helt platt förutom en backe som är fin. 

Längst spår: Högbo 
Mest höjdkurvor: Grönklitt
Renast snö: Högbo
Mest folk: Grönklitt
Bäst att testa glid: Grönklitt
Bäst och staka: Högbo
Bäst att testa fäste: Grönklitt

Det är döttlopp mellan dessa ställen. Skönt iallafall att det går att träna på snö.

Högbo.



Grönklitt.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.