lördag 6 december 2014

Idretävlingarna

Förra helgen körde jag en skejttävling uppe i Idre. Det var en ny bana som jag inte har kört förut. Det var en ganska lättåkt bana och en backe per varv (tre varv).

Jag tycker inte riktigt att jag fick till det resultatmässigt och hade hoppats på lite bättre resultatmässigt. Jag slutade på 30:e plats av 80-90 deltagare. Det var bra och behövligt att få tävlingsfart i kroppen. Förhoppningsvis kommer det lossna framöver. 

Nästa tävling hade jag först tänkt köra i Norge där det är skandinavisk cup. Men eftersom formen är svajig väljer jag att köra i Älvdalen istället. Det blir närmare och resa plus att jag kommer få två bra genomkörare. 

Linus Larsson står på startlinjen.


Raggarvallning i stugan. Rena och fina produkter från Ski-Go.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.