tisdag 2 september 2014

Mallis

Nu har vi varit på Mallorca ett tag och vi har haft det riktigt bra. Det är sjukt varmt i både havet och luften. 

Vi har hunnit med några utflykter och en dag hyrde vi bil och hann med att åka västra kustvägen genom fina byar.

Här nedan följer några härliga bilder.

Mycket sten här mellan Portals Nous och Palma.

Svenskt ställe itanför Palma.

Ett löppass andra dagen.




Mäktiga båtar i hamnen där vi bor.





Porte Valldemossa. En av de finaste stigningarna på Mallorca börjar här.



Fika paus i Valldemossa.


Lunch i Soller.


Gammalt trätåg.


Baröver i baren 

Ibland får man gå upp från vattnet för att svalka av sig.


Häftig bild.


Utanför en vinbodega i binnisalem


Katedralen i Palma.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.