fredag 29 augusti 2014

Blytungt bakslag

Just nu går jag ikring med mitella för i måndagskväll drog jag återigen axeln ur led för fjärde gången. Det var när jag gjorde chins som det skedde. Först fick jag hjälp på gymmet men det gick inte att få tillbaka den. Fick åka till akuten och där tog det tid innan den var på plats igen. Det slutade att jag fick narkos innan problemet var löst. När jag vaknade till hade jag förmodligen fått en bra mängd med morfin så jag var riktigt illamående och spydde såfort jag rörde mig.

Eftersom träningen har gått så bra i vår/sommar känner jag mig deprimerad. Det är så sjukt tråkigt att få ett sånt här bakslag. Jag har nu försökt vänja mig med tanken att det är dags att sluta och satsa på annat. Ena stunden känns det bra och andra stunden känns det mindre bra. Om jag slutar skulle jag gärna vilja bli kvar och jobba inom skidsporten. Det är inom skidsporten som jag har mitt hjärta.

Imorgon kommer jag att åka till Mallorca som var tänkt som ett litet träningsläger. Nu får jag ta det lugnt istället och efter det ska jag på återbesök till en sjukgymnast. Jag ska försöka få till en operation så jag förhoppningsvis blir kvitt med axel problemet.

Nu ska jag ta en rejäl funderare under veckan på Mallorca. Sedan hoppas jag att jag har blivit lite klokare om vad jag ska göra härnäst. 



Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.