söndag 24 augusti 2014

Vasastafetten 2014

Igår var jag med i Vasastafetten, vi hade ett dam- samt ett herrlag från Karlslunds. Jag sprang sträcka 4 som går mellan Risberg och Evertsberg. Den sträckan innehöll det mesta som man kan tänka sig, uppförsbackar, nedförsbackar, spångar, myrar, grusväg, stig osv. Jag gillar verkligen stafetter och det är roligt att man får agera som ett lag. Vi hade ett bra lag och det visade sig också i resultatlistan där vi hamnade på 4:e plats i herr.

Jag har sprungit denna stafett några gånger och mestadels har jag sprungit 1:a sträckan som passar mig bra. Den här gången skulle jag som sagt springa fjärde sträckan och det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Efter halva sträckan kändes det som jag hade en kniv i magen och det resulterade i att jag fick slå av på takten tills det släppte. Fan så surt. Mot slutet kunde jag komma upp till bra fart igen. Eftersom det var lagtävling sprang jag så fort jag kunde med de förutsättningar jag hade. Tur var att mina lagkamrater levererade bra på deras sträckor så vi kunde komma in på en stark 4:e plats.

Nu är det bara att blicka framåt.




Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.