fredag 22 augusti 2014

Nytt PB på milen, 33:38


Igår sprang jag blodomloppet i Örebro som mäter 10 km på mestadels asfalt. Start och mål var på Trängens IP. Blodomloppet är ett lopp som jag har sprungit några gånger från tidigare år. Ett kul lopp som lockar många deltagare.

Starten:
Några hundra meter efter starten var det fyra löpare som utkristalliserades, det var jag anfält och två riktigt duktiga andra löpare. Tempot var hela tiden högt och lite små ryckigt. Jag lyckades vara med topptrion till strax innan karlslundsladan. Därefter fick jag i stort sätt göra loppet själv. Hade skapligt bra ork och kunde trycka på i ett skapligt tempo hela vägen.

Jag kom in på tiden 33:38 vilket är nytt PB. Är väldigt nöjd med tiden och jag slutade på en 4:e plats. Ett bra kvitto på att jag är i god fysisk form. 

Imorgon springer jag vasastafetten för Karlslunds IF. Hoppas på pigga ben.

Starten. Foto: NA

Täten efter karlslundsladan. Ligger fyra här.

Hade lite känning på tredje platsen. Men han hade aningen för bra drag.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.