tisdag 19 augusti 2014

Moto Eagel Tour

Sveriges skönaste rullskidstour är igång i Örebro. Idag var det etapp 2 och när jag ändå var hemma passade jag på att köra. Mannen bakom detta är Mats Carlberg (mannen som åkt Vasaloppet 20 ggr på raken).

Till en början visade sig vädret inte upp sig från sin bästa sida. Det ösregnade i princip på hela uppvärmningen men det gav sig som tur var under första intervallen. Vi körde tre stycken race där dom två första var upp för sanatoriebacken och den tredje upp för ånnabodabacken. Åtta stycken körde med eagel tävlingsrull och två på gummi tvåor.

På första intervallen stakade jag och fick tiden 4:21 och var sex sekunder efter Viktor Hansson. Andra intervallen diagonalade jag i branten och fick tiden 4:08. Då var jag tolv sekunder snabbare än Hansson

Uppför Ånnaboda gick det bra och jag kom in på tiden 10.38. En rätt skaplig tid tror jag eftersom jag kunde hålla jämn fart över hela intervallen. 

Förhoppningsvis blir det bara fler och fler som deltager på dessa träningsrace. Ju fler man är desto roligare blir det. Tanken är att det ska passa för alla. Man kan alltså välja att köra med antingen tävlingsrull eller 2:or som de flesta har. Jag hoppas verkligen att detta kommer fortsätta. Tack till Moto plus övriga som hjälpte till idag.


Resultat Etapp 2:





Jag på andra intervallen uppför sanatoriebacken i garphyttan.

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.