söndag 10 augusti 2014

Aim Challenge Lindvallen 2014

Precis som förra året körde jag och Martina multisportloppet Aim Challenge i Lindvallen. Man startar klockan 10:00 och har 6 timmar på sig att plocka så många kontroller man kan. Kommar man efter 16:00 får man 30 poängs poängavdrag och kommer man mer än 10 minuter efter blir man diskad. Alla kontroller är också värda olika mycket poäng och det gäller att göra en rutt som ger bra utdelning. Ibland är det också en aktivitet vid kontrollen som ska genomföras. I år tyckte jag det var kul att testa på stå-upp-paddling vid en av kontrollerna. 

Det är en riktigt rolig tävling som jag verkligen kan rekommendera till alla som gillar löpning, cykling, fjäll och äventyr.

Vi hade roligt och skrapade ihop 183 poäng på 20 kontroller och det räckte till en 20:e placering i mix-klassen. Våran avslutning var magnifik och vi plockade 3 kontroller sista 10 minutrarna. Vi kom in bland de allra sista i mål med 25 sekunder till godo.

Lite bilder från dagen:


Folket börjar strömma till. Deltagarrekord.


Redo för start.

Toppen av slalombacken vid pulsen.








Påväg upp på fjället.


Uppe på flatfjället.


Stå Upp Paddling (SUP) var kul att testa på.



Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.