torsdag 3 juli 2014

Stockholm Ride 2014

Stocholm Ride är en cykeltävling som är 130 km och som startade bara några fåtal timmar från det att jag kom i mål från rullskidorna. Fyllde på depåerna med Winforce återhämtningsdryck samt mat så orken skulle finnas även på cykeln. När jag väl stod på startlinjen var det uppehåll och enligt prognoserna skulle det komma väldigt lite regn så jag och även de allra flesta på startlinjen körde med enbart en cykeltröja och armvärmare.

Ganska tidigt in i loppet började det regna och man blev rätt så blöt och kall. När man ligger i klunga med 50 tal andra är det inte bara att sätta på sig en jacka utan oftast får man köra så som man är klädd från början. Klungkörningen resulterar också till att det sprutar upp vatten från hjulen framför så det blir extra blött.

Förutom att jag frös kände jag mig ändå ganska pigg i kroppen de första 10 milen. Det var bra cyklister som höll hög fart i klungan och med 3 mil kvar fick jag en riktig svacka och tappade första klungan. Fick som tur var sällskap av två andra tills det var en mil kvar då jag hamnade själv och fick soloköra in i mål. Det var iallafall riktigt kallt och det var länge sedan jag frös så mycket som jag gjorde under den här turen. Är riktigt glad att jag överhuvudtaget kom i mål. Rickard Bergengren gjorde det riktigt bra genom att hänga med första klungan ända in i mål och jag tappade cirka 5 minuter.

Sammanlagt ledde han nu med 1 min och 40 sek inför Stockholm Trail som var den sista deltävlingen i Stockholm  Challenge.




Här hade jag blivit avhakad av klungan och fick höra med två andra.

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.