fredag 4 juli 2014

Stockholm Trail 2014

Sista deltävlingen var 21 km trail som gick mestadels i Nacka naturreservat men även två gånger upp för Hammarbybacken. Inför det här loppet är man rätt sliten och benen är inte överdrivet pigga. På det här loppet gäller det verkligen att göra sitt eget lopp och inte förivra sig i början.

Jag öppnade i ett tempo som var kontrollerat och var kring 10-15 plats hela tiden. Jag höll ett ganska så medelhårt tempo och fick därför inga riktiga svackor genom loppet. Banan är riktigt fin och jag tycker de har fått till den otroligt bra. Det är backar, stigar, obanat, berghällar, myrhål, lerhål och allt möjligt. Stor eloge till arrangören.

När man kommer för andra gången till Hammarbybacken har man bara cirka 3 km kvar. Jag sprang hela vägen upp och det kostade mer än vad det smakade eftersom jag fick kramp påvägen ner för backen. Det resulterade i att jag tappade tre placeringar.

Hur som helst så var det en riktigt rolig helg med tre rejäla utmaningar. Lyckades att försvara segern från förra året så det var riktigt kul. Här följer några trevliga bilder från sista dagen.

Andreas Svanebo kom tvåa

Andra klungan

Hade en bra rygg.

Andra gången upp för hammarbybacken, det gick inte snabbt men jag sprang.


Blev intervjuad efter loppet.

Henriksson var nära att komma ikapp, men han siktar redan på nästa år.

Bergengren var blöt och nöjd.

Bergengren gör sig bra på scen.

Legenden Jacob Hård

Dampallen


Herrpallen


Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.