torsdag 26 juni 2014

Cykeln är redo

Det börjar närma sig helg och den här helgen är det stockholm challenge. Vilket är tre långa tävlingar på två dagar. Alla tre loppen är fristående så det kommer locka bra folk i alla tre lopp. Det finns även en klass för de som kör alla tre lopp och det är den jag kommer att vara med i.


Det börjar med 42 kilometer rullskidor på lördagen med start 13:00. Förhoppningsvis kommer jag ha lite snabbare skidor än förra året och därmed vara närmare täten. Jag är helt säker på att det kommer att gå fort ganska tidigt in i loppet och det här kommer att kosta mycket kraft och energi.

Efter loppet blir det vila nån timme innan 130 km cykling drar igång. Här är målet att åka igenom så energisnålt som möjligt men även vara med täten i mål. Det gick bra förra året och tror det kommer gå lika bra i år.

Tredje loppet är 21km trailrun som jag var rejält sliten på förra året. Det kommer med all sannolikhet bli så även i år. Men jag tror jag kommer ha bättre tid än förra året.

Har tillbringat 1-2 timmar på lite vård av cykeln idag där jag har tvättat kedjan och cykeln väldigt noggrant. På landsvägen är det viktigt att vara propert klädd och ha ren cykel.

Kan lugna alla som tycker att ventilen är för lång. Kommer köpa nya slangar. 

 





Yes powerspray, perfekt att rena kedjan med.

Vita cyklar kräver att man tvättar extra nogrannt.


Kör med continental däck (Attack Force)


Focus Izalco team replica


Fick hem ett par nya stavar från Swix idag. (Swix triac 2.0) Helt klart bäst på marknaden.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.