lördag 21 juni 2014

9:a på Orsa Kajt’n

15 km löpning avverkades under gårdagens Orsa Kajt'n. Det är ett lopp som går på mestadels stigar men även en del grus och asfalt. Loppet brukar locka en del duktiga skidåkare och orienterare, så även i år. 

Gick ut i ett ganska lungt tempo (3:15 på första km) för att komma in i loppet på ett bra sätt. Avancerade några placeringar under de första 5 kilometrarna. Kände att jag var ganska så pigg och att jag kunde driva på ganska så bra. Känslan var bättre än vad jag haft på många år löpningsmässigt vilket var glädjande. 

I mål kom jag på en 9:e plats på tiden 54:58. Min GPS visade 15,38 km. Förra året hade jag 59:50 men då klubbade jag igenom på slutet. 


Slit sista kilometern. Foto: M Steen

Resultaten

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.