söndag 16 februari 2014

Skinnarloppet 2014

Idag körde jag skinnarloppet i Malung. Det blev en slitsam historia då åkare från team Centric, team Coop och leaseplan skruvade upp tempot direkt. Jag fick en bra start och kom bra iväg.

Låg bra med de första kilometrarna sen hamnade jag med några åkare precis bakom täten. Jörgen Aukland hade inte en av sina bättre dagar och honom passerade jag i en lång uppförsbacke efter uppskattningsvis en mil. Plockade ytterligare några placeringar och vid varvning efter halva distansen var jag nån minut efter tätklungan. Jag hade bra draghjälp av en team centric åkare som jag tyvärr fick släppa med milen kvar. Därefter blev kilometrarna långa och Jörgen Aukland staka ikapp mig med 6km kvar till mål. Kunde hänga honom hundra meter sen var krämen slut i armarna. Sista 2-3 kilometrarna fick jag släppa ytterligare två åkare förbi mig från leaseplan. Krossade mållinjen som nummer 14.


Jag är nöjd med känslan under loppet men det var synd att jag tappade på slutet. Blev tillslut 6 minuter efter segraren Jens Eriksson. En minut upp till stakmonstret Jörgen Aukland. Av de som var före mig var elva stycken proffs. Ett steg framåt!



Starten, tigerdräkten är mäktig och tillhör team leaseplan.



Jörgen Aukland till vänster och Anders Aukland till höger.


Starten har gått.


Fullt ös.


Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.