lördag 22 februari 2014

Finlandialoppet imorgon

Just nu är jag på ett hotell i Lahti, Finland. Imorgon ska jag köra finlandialoppet som mäter 32 km i den fria stilen. Loppet skulle varit längre men har kortats ner pga att det är för lite snö. Ska bli riktigt kul att köra eftersom i Sverige är det svårt att hitta längre lopp i fristil.

Har kört stora delar av banan och idag var det blött och skitigt i spåren. Hade tre mål idag och det var:
1: Testa igenom skidorna som brukar gå bra i detta före.
2: Testa igenom olika rillningar.
3: Testa vilken valla som var bäst mellan Briko Maplus FP4hot och FP4hotS

Utöver träningen har jag under kvällen ätit middag på en italiensk restaurang. Beställde in en pastarätt och valde till att den skulle vara extra stor. Den var verkligen extra stor och tror inte att jag haft mer pasta på en tallrik nångong. Lyckades sleva i mig allting plus en förrätt så nu behöver jag inte äta mer idag. 

Skidstadion i Lahti.


Delningen ute efter banan.

Test av skidor

Test av olika rillningar, Red Creek.

Mitt nummer imorgon




Valladags




Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.