lördag 15 februari 2014

Påväg till Malung

Idag har jag införskaffat mig de största trugorna som jag någonsin har haft. Vet att de används mycket av skidorienterare. De är bra i lösa förhållanden och när stavfästet är som det brukar vara i Grängesberg. Samtidigt är det bra att inte ha större än vad man behöver. Ju större och tyngre desto mer påverkar det pendeln i staven. 




Har även införskaffat lite klister och två burkar. Rossa och multigrade är klassiska och de använder jag mycket. Är även nyfiken på black magic som jag aldrig kört på. Ska vara bra när det blir varierande snöförhållanden och slitiga förhållanden. 



Rodes Tline serie ska jag försöka testa lite mer från och med nu. Det är burkvalla som används som topp och som ska ha bra fäst och glidegenskaper. 


Nu ska jag bara äta sen åker jag till Malung så man slipper att gå upp mitt i ottan imorgon. Ett par klisterskidor och ett par ruggskidor kommer jag att ha med mig. 

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.