fredag 14 februari 2014

Pettybacken

Idag blev det åter två medaljer till svenskarna i längdlandslaget. Är riktigt imponerande kört av samtliga svenskar och de har verkligen lyckats med att toppa formen. Det är verkligen kul att följa OS när det går såhär bra.

För min egen del kommer jag att åka skinnarloppet i Malung på söndag. Ett anrikt långlopp där det väntar ett riktigt vasst startfält. Bland de anmälda finns bland annat sju åkare från proffsteamet Team Centrik och två från Team Coop. Det är som upplagt för att det kommer att gå undan med andra ord. För min del kommer det bli en viktig genomkörare och det kommer att vara det sista klassiska långloppet innan Vasaloppet.

Här nedan ser ni ett litet filmklipp från dagens skidpass i Ånnaboda. (Pettybacken)


Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.