söndag 19 januari 2014

39:a på SM 15km Klassiskt

Igår kördes distanstävlingen i Umeå. Totalt var det 93 stycken som gick i mål. Min egen insats var okej. Får tyvärr inte samma tryck i klassiskt som jag kan få i skejt. Slutade på en 39:e plats. Startade precis framför det seedade fältet och fick vid flertalet tillfällen känna på tempot som de främsta kan hålla. Det går fort och det var inspirerande att känna på iallafall.

Överlag tycker jag min medverkan under SM är okej. Det mest positiva var att jag kunde hålla ett hyfsat bra tempo på skejt. Framöver har jag planerat in lite långlopp fram tills Vasaloppet. Kommer även att söka upp och köra lite fler skejtdistanser.

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.