torsdag 16 januari 2014

18:e på SM dubbeljakt

Idag har jag kört dubbeljakt 15+15 här i Umeå. Arrangören har gjort ett jättebra jobb för att få till bra förutsättningar och jag gillar verkligen banan. På klassiska delen försökte jag att gå med och inte bli för stressad och tillslut hamnade jag i en mindre klunga. Gjorde vad jag kunde och försökte åka smart. Överlag tycker jag att jag var relativt pigg efter klassiska delen och det bäddade för att göra en bra sträcka på skejten. Väl inne på stadion krånglade bytet (hade näst sämst tid i skidbytet).

Växlade som 26:e man. På skejtdelen körde jag offensivt och försökte plocka så mycket jag kunde. Bitvis får jag till ett riktigt bra tryck så det var synd att jag inte hamnade längre fram efter klassiska delen. Totalt kom jag in på 18:e plats och det tycker jag är ett steg framåt. Totalt hade jag 12:e bästa tid på skejtsträckan.

Nästa tävling kör jag på lördag då det är 15km Klassiskt.




Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.