fredag 27 december 2013

Blickar framåt

Det var länge sedan jag skrev sist och mycket har hänt sedan förra inlägget. Träningen har gått bra i de perioder förutom dessa nedan. Har haft lite problem och lite otur bitvis under uppbyggnadssäsongen.

Motgång 1:
Hela augusti åkte jag på en riktig segdragen förkylning som vägrade släppa, testade mig för både mykoplasma och twar men det gav inget utslag på testerna. Blev att jag fick vänta ut förkylningen och det tog hela fyra veckor innan det blev bra.

Motgång 2:
Veckan innan bruksvallspremiären var jag ute på ett långpass på skejtrullskidorna vilket resulterade i en vurpa och axeln gick ur led för tredje gången. Det är en långdragen historia att komma tillbaka efter att den varit ur led men har kommit i kontakt med en riktigt bra sjukgymnast och kör riktigt mycket rehab. Nu tycker jag att det känns riktigt bra igen och nu blickar jag framåt och hoppas att jag slipper fler motgångar.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.