fredag 27 december 2013

Tävlingspremiär i Älvdalen

Har hunnit med en tävlingspremiär och känslan innan var väldigt osäker. Är inte optimalt att åka rullskidor innan och hoppas att känslan är bra. Dock hade jag varit på ett 1,5 veckors långt läger innan och därmed fått bra med skidmil.

 

Björnjakten 2013


Lördag:
Det var i Älvdalen som jag och några klubbkompisar åkte och det var traditionell jaktstart med skejt 7,5 km skejt på lördagen och 15 km klassiskt på söndagen. Även fast jag inte hade haft någon optimal uppladdning hoppades jag ändå att jag skulle ha en bra känsla i kroppen. Loppet gick okej fast tycker jag var lite för långt efter för att vara nöjd så därför var jag lite besviken. Slutade på en 8:onde plats exakt 1 min efter segraren Fredrik Byström. Resultatlistan finns HÄR..

Söndag:
Söndagens jaktstart hade jag tre åkare tätt framför mig som jag kom om och åkte med i stora delar av loppet. Med två varv kvar (av sex) släppte Sunnerberg och Engström som bara stakade. Åkte därmed upp mig två placeringar från gårdagen. Slutade på en 6:e plats totalt och det måste ändå vara godkänt med tanke på mina struliga omständigheter.
Resultat finns HÄR..

Topp 10:
1:a Fredrik Byström
2:a Jerry Ahrlin
3:a Adam Steen
4:a David Frisk
5:a Anders Solin
6:a Patrik Karlsson
7:a Axel Bergsten
8:a Stefan Sunnerberg
9:a Joakim Engström
10:a Oscar Bergström

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.