söndag 3 mars 2013

96:a på Vasaloppet 2013

Årets Vasalopp blev en slitsam historia där jag fick bekänna färg redan från start. Det började med att jag fick en kass start där jag tappade placeringar på startgärdet och även uppför första backen där jag fick slita lite väl mycket för brödfödan. På toppen var jag efter och kanske låg någonstans mellan 150-200. Försökte åka smart och låta klungorna jag hamnade i göra så mycket som möjligt och avancera på smarta ställen. Kände mig egentligen inte överdrivet pigg i början utan det tog några mil innan det började kännas bättre. Av någon konstig anledning gick jag från att känna mig lite små seg till att känna mig väldigt pigg och fräsch när jag ankom till Oxberg. Och framförallt från Hökberg började jag köra offensivt och gick upp i täten och jagade åkarna som var framför. Tog bra många placeringar på slutet och ingen som jag kom om orkade hänga på mig och det tar jag med mig från loppet. För mig hade det gärna fått vara några mil till. Lyckades iaf snygga till siffrorna och gled in över mållinjen som 96:a.

Jag gjorde mitt absolut bästa från de förutsättningar jag hade för dagen och tar med mig de positiva bitar jag hade under loppet. Stort tack till serviceteamet som stod för en riktigt bra insats.


Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.