söndag 17 februari 2013

5:a i Ulricehamn

I helgen har det varit Team Sportia Cup tävlingar i Ulricehamn. Det hade samlat till sig ett starkt startfält där flertalet är precis under den nivå som VM åkarna är. På lördagen var det sprint på schemat och jag gjorde allt vad jag kunde och gick inte vidare från kvalet.

Idag (söndag) var det 15 km fristil och det gick som väntat bättre resultatmässigt. Gick i vanlig ordning ut tidigt i fältet och hade inte någon koll på hur jag låg till mot det seedade fältet. Gjorde mitt lopp och tycker jag hade bra tryck i påkarna under samtliga varv. Direkt när jag kom i mål var en dopingkontrollant framme och tog med mig på dopningsprov. Fick göra mitt tredje dopningsprov någonsin och det är lite roligt att se hur det går till.

Slutade femma idag och det viktigaste med tävlingen var att jag käner att jag hänger bra med de främsta i skejten. Nu blickar jag vidare och nästa lopp blir Vasaloppet som går om två helger. Ska bli spännande.

Resultat 15 km F, Ulricehamn


Actionbild tagen av Sveriges trevligaste skidåkare Erik Wikström

Foto: Erik Wikström

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.