söndag 3 februari 2013

3:a på Wadköpingsloppet

Precis hemkommen från Wadköpingsloppet 2013 och det blev en gedigen 3:e plats på loppet som gav en check på 1000 kronor samt en glassmaskin i pris. För att vara kortfattad fick jag släppa långloppsrävarna Stefan Sunnerberg(1:a) och Peo Svahn (2:a) på sista varvet. Jag är relativt nöjd med loppet och var någon minut efter segraren. Långlopp är lite speciellt och behöver nöta mer stakåkning för att kunna vara med ända in i kaklet. Tänkte komma med ett lite längre inlägg om någon dag..

Här nedan är en intervju som gjordes med mig och damsegraren Kristina Roberto efter målgång av SR Örebro. Måste bara korrigera att mitt sista långlopp inte kommer att vara Vasaloppet. Var lite för trött i skallen när den kommentaren slank ut:)

Stort tack till alla som hejade på mig idag. Väldigt roligt att höra sitt namn så många gånger runt banan. Och ett speciellt tack till Krille, Daniel "Löpex" Gustafsson och Widar som jag fick dricka av!!



Kristina Roberto, segrare i damklassen Foto: Bo Magnusson SR Örebro

Jag efter målgång Foto: Bo Magnusson SR Örebro

Starten, Foto: Bo Magnusson SR Örebro

Första backen, jag, hansson och Palmér i front. Foto: Per Knutsson


Tättrion inför varvning, Foto Per Sjögren

Prisutdelning, jag, Svahn och Sunnerberg

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det inte konstigt att din tid inte räckte till elitledet men du står väl redan där antar ja?

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.