lördag 2 februari 2013

Inför Wadköpingsloppet

Idag har jag varit uppe och kollat lite på morgondagens bana. Största delen av wadköpingsloppet kommer gå på grovkornig natursnö. Det kommer vara hårda och snabba spår. Det finns ett kritiskt parti på banan och det är från slutet av hundspåret och ner till storstenshöjden. Där går spåret paralellt med en väg och där ligger det tyvärr mycket stenar inblandad i snön. Även om de största stenarna är bort rensade så kommer mycket småsten att vara inbäddade i snön. Vilket gör att skidorna förmodligen inte kommer må jättebra efteråt.

Mitt val är iallafall att köra på ett par gamla skidor. Återstår att se hur de kommer att stå sig i konkurrensen. Oavsett hur de går kommer jag kriga järnet för att göra ett så bra lopp som möjligt.

Mitt vallatips till allmänheten:

1: Grund, grön klister (gärna spray)
2: Blanda vilott klister med blå klister
3: Täck med blå eller violett burk beroende på graderna imorgon.



1 kommentar:

Fritz sa...

Tackar för rapporten. Lycka till imorgon!

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.