torsdag 10 januari 2013

Tour de KIF

Igår kväll körde vi i klubben ett race uppe i Ånnaboda. Vi körde skejt fyra varv på konstsnön plus målrakan på slutet.

Förberedelserna blev lite struliga för min del då jag fick stressa hem från jobbet, slänga på mig kläderna och sticka upp till Ånnaboda illa kvickt. Kom därmed upp till Ånnaboda med 10 minuter tillgodo innan starten gick. På uppvärmningen kände jag att det var nåt som kändes konstigt så började tänka efter vad det var. Ögonblicket senare kom jag på att jag hade tagit fel pjäxor, hade alltså tagit de klassiska pjäxorna istället för skejten. Nog för att det var fristil men det är mycket skönare att åka på skejtpjäxor än mjuka klassiska. Vi senare lade därmed min start med några minuter så jag hann med att transportera upp de rätta pjäxorna. Ingen la in någon protest mot detta så gårdagens resultat syns nedan:)

Imorgon är det dags för oss i teamet att åka till Tjeckien. Ska bli grymt roligt och loppet kommer att direktsändas i TV 4 Sport. Startnummer från oss i Sysarb är: Linus 52, Henrik (54), jag (56), Dan (77), Kristina (83), Tobias (1790), Viktor (1791), Per (1797).




Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.