lördag 12 januari 2013

Inför Jizerska

Nu är vi inkvarterade på ett gemytligt hotell i orten bedrichov (Tjeckien). Vi åkte från Örebro 06:30 igår och tog flyget från arlanda till Berlin 10:40. Därifrån hade vi hyrt en minibuss som tog oss till Bedrichov. Vi anlände på kvällen och hann egentligen inte med mer än att äta innan vi avrundade kvällen. Idag har det mest handlat om att åka lite på banan och testat skidor och valla. För min egen del handlade det bara om att hitta en bra fästvalla som är aktuell till loppet imorgon.

Formen känns god och det är bara hoppas på att kroppen svarar bra imorgon när startskottet går. Starten går klockan 09:00 och är bara några kilometer från hotellet vi bor på. Vi är åtta skidåkare från Sysarb här men en av oss (Linus) har känt sig krasslig och kommer inte till start. Utöver det har vi tre ledare här som sköter vallning och servar oss sportdryck under loppet. Ser fram mot loppet och det ska bli riktigt kul att få köra de tuffa 5 milen.

Nu kör vi!!

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.