lördag 2 juni 2012

Siljan runt

Siljan runt blev inte direkt som jag hade tänkt mig cykelmässigt. Allt börjar bra när jag anlände till Kalle Knihs föräldrarhem på Sollerön med middag och trevligt sällskap.

Väl på startdagen startade alla snabbklungor klockan sju och jag kom till starten med bara någon minut kvar och alla stod uppradade. Jag trängde mig in i kön strax bakom brudpiga som jag vet kör som blådårar runt. Men det hamnade några emellan så när jag kom igenom starten hade jag tappat hundra meter direkt. Mina ben gick på högvarv men kom aldrig ikapp och de drog som avlöningar iväg. Jag beslöt ganska tidigt att jag skulle vänta in moraklungan som startade nån kvart efter för att hjälpa till med dragjobbet i deras klunga.

Jag hann köra 7 mil innan de kom om mig. Och när moraklungan kom om fick jag tillbaka cykelglädjen igen och jag blev taggad att köra igen. Vi fick bra fart på klungan och vi växeldrog oss in i ett bra tempo in i mål sista nio milen till mål.

Tiden var inte det bästa jag presterat men det var inte målet med detta heller. Fick en bra genomkörare i nio mil ialf även om jag hade hoppats på att få det i 16 mil. Men det blir inte alltid som man tänkt sig och nu är det bara rikta fokus att komma i form om två veckor då det är Vätternrundan.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.