tisdag 5 juni 2012

Etapp Ånnaboda

Vi var 6 stycken som körde Uno Tour etappen idag. Förmodligen kom det inte fler eftersom det var ett ruggigt väder precis innan starten, plus i början av loppet. Med en halvtimme kvar till start stod regnet som spön i backen och det blixtrade och åska. Riktigt så illa blev det inte under etappen men det var ändå tillräckligt för att det skulle bli blött och kallt efter målgång.

Vi körde från där man svänger av från mellringevägen till frösvidal upp till toppen av Ånnabodabacken och sedan tillbaka till starten. Det gick i skapligt bra tempo till backen som jag på förhand hade bestämt mig för att köra det som går. Och precis i botten av backen började jag dra upp ett hårt tempo som jag höll ända upp till toppen och fick lucka till övriga. Jag fortsatte att köra det jag hade på tillbakavägen men det var så pass lättåkt att jag blev inplockad med cirka 8 kilometer kvar till målet av fyra som växeldrog. Bergqvist lyckades dessutom att rycka mot slutet och vi överiga kom i princip ihop in i mål.

En bra genomkörare blev det iallfall





Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.