tisdag 19 juni 2012

66:e tiden på Vätternrundan

I lördags genomförde jag min fjärde Vätternrunda på raken. Det blev inget personlig rekordtid men jag är ändå nöjd över att jag kom i mål på 7:16. Jag startade med den beryktade masklungen som gick ut först av snabbgrupperna och vi stack iväg 9:30 lördag förmiddag. Det visade sig gå åt helvete för snabbt i klungan och tyvärr splittrades gruppen upp ganska tidigt och jag hann inte ens komma upp i front innan de snabbaste stack iväg. Men det gick helt klart för fort och det blev tydligt när de främsta i klungan klockades in på 6:41. Det bildades iallafall en undergrupp som jag blev med i och vi fortsatte växeldra i halvhårt tempo. Efter hand kom Continentalgruppen om och då ökades tempot igen och jag tog följe ända in i mål.
Rent vädermässigt klarade vi oss ganska bra som startade på förmiddagen. Det regnade rätt skapligt precis innan start men det avtog strax innan start. Dock kändes det som halvstorm när man låg i klungan efterson det skvätter upp vatten från alla hjul i klungan. Men i det stora hela var det rätt skapligt väder och skönt cykelväder.

Under loppet intog jag följande:

3,5 flaska sportdryck/vatten
5 Enervit kramptabletter
7 energikakor
4 Enervit liquid

Nu blir det betydligt mindre cykel och fokuseringen kommer bli på rullskidor, löpning och styrka framöver. Tycker jag har kommit igång bra det här träningsåret och nu blir det full fokus på vintern.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.