fredag 15 juni 2012

Tankar inför Vätternrundan

Starta eller inte starta i Vätternrundan är frågan för många i snabbklungorna i år skulle jag tro. Prognoserna ser inte jättebra ut och det kommer med stor sannolikhet innebära att många kastar in handduken om det visar sig stämma.

Jag resonerar som så att om regnet står som spön i backen vid starten kommer jag avstå av säkerhetsskäl. Riskerna att drabbas av krascher och annat skit blir såpass stora och jag tycker inte det är värt att ta några onödiga risker i ett lopp som Vätternrundan. Så ett definitivt beslut kommer jag ta imorgon.

Hoppet är det sista som överger en och jag vill fortfarande tro att det blir hyfsade förhållanden!

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.