torsdag 12 februari 2015

Mina tankar om framtiden

Under den här säsongen har jag försökt att satsa så mycket som jag kan på skidorna och på jobbfronten har det varit ganska lugnt. Jag är glad över att jag lyckades bra på SM-distansen som fortfarande är säsongens bästa lopp. Min plan framöver är att trappa ner på min satsning och istället gå upp och jobba heltid efter säsongen. Jag kommer fortsätta träna men göra det lagom. Jag hoppas att mina tankar som jag beskriver här nedan kommer funka så jag inte får ett återfall och börjar träna som en galning igen. Jag har satsat på skidorna många år nu och jag börjar känna mig färdig. Min plan framöver är följande:

- Slutföra säsongen.
- Operera axeln som jag försöker styra till i början av April.
- Hitta ett heltidsjobb.

Min ambition är att jobba med någonting som inkluderar sport och helst skidor. Jag har järnkoll på produkter och utrustning som finns på marknaden idag och ser mig själv som en bra och trovärdig säljare. Utöver det har jag mycket bra kontakt med dom flesta leverantörer samt så har jag erfarenhet av butik och försäljning. Har sökt ett jobb inom handel som jag har kommit långt i men det är långt ifrån klart i dagsläget om det ger någon utdelning. Utöver ett heltidsjobb har jag en tanke på att fördjupa mig inom sponsring och hjälpa lovande skidåkare att jaga sponsorer såväl ekonomiskt som med utrustning.

Såhär går mina tankegångar just idag och är det någon som har tips på jobb där ni tror jag passar in kan ni gärna höra av er. Min ambition är att min utgångspunkt kommer att vara Falun.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.