tisdag 18 november 2014

Intervaller i bruks

Snart är det tävlingspremiär och jag befinner mig sedan i söndagskväll i bruksvallarna. Stora delen av eliten är här och det väntas komma ännu fler inom de närmsta dagarna. Det är inte mycket snö här och det enda som är åkbart är tävlingsbanan som mäter strax över 4km. Den är ganska tuff så det är svårt att hålla pulsen nere vid framförallt distansträningen.

Tävlingarna som jag kommer åka är:
Fredag: 10km Klassiskt
Lördag: 15km Skejt.


Idag var det sista intervallerna innan tävlingen. Det var svåråkt och mjukt och sörjigt i backarna. Förmodligen blir det samma förutsättningar på tävlingarna så det var bra att tränina på det. Fick lite snabbt en del tekniktips av Johan Granath som jag ska försöka bära med mig. Ska försöka få ett tidigare tryck och få lite tydligare vinklar i knät. Nedan är en liten filmsnutt från intervallerna:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.