lördag 8 november 2014

Dagstur till Torsby

Idag har jag hunnit med en dagstur till Torsby och kört två skidpass. Pulsen var oroväckande hög på båda passen fast det kändes som jag inte tog i så mycket. Det känns iallafall bra att man har en pulsklocka i de här lägena så man får mer kontroll. Jag kommer fokusera på distansträning tills jag kommit tillrätta med pulsen.

Det mest positiva var att skidorna kändes överlag bra. Hade inga problem att trycka ner skidorna plus att det kändes som bra glid med skön åkkänsla. 

På glid hade jag vanlig MedBase.

På fästet körde jag blå grundvax -> 1 lager Vr40 -> 1 lager Vr55N -> 1,5 lager Vr62. 

Resultatet blev för tunt och jag fick lägga på två lager Vr62 till och då blev det riktigt bra. Avslutade med att lägga på en Vx53 (ny täckningsvalla). Det blev ingen märkbar skillnad.

På skaten blev det en del test med bindningen också där jag tyckte skidorna nöp vid balanspunkten. Åkkänslan blev betydligt bättre vid -1,-2.

Såhär ser en riktig stockholmsvallare ut. Jeans och jacka.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.