onsdag 22 oktober 2014

Tryck i stakningen....


.... Hade jag hoppats på men tyvärr kändes dagens klassiska intervaller (mestadels stakning) dåligt. Jag körde med DSA och det började inte direkt bra. Både stavspetsarna gick på uppvärmningen och strax därefter gjorde jag ett riktigt magplask i asfalten. Tack och lov höll axeln sig på plats. Som tur var så fick jag låna Simon Anderssons madshus stavar så jag kunde genomföra passet ändå. 

Har kommit igång bra med träningen efter axelskadan och har fått många bra veckor. Flåset känner jag är bättre än vad det varit tidigare men stakningen känns dåligt än så länge. Får ingen kraft och ingen tryck i åkningen. Inte så konstigt egentligen eftersom jag inte har kunnat belasta vänstra axeln så mycket. Ska försöka fokusera mer på styrka och överkroppen framöver. 

Dagens pass:

4 st 30 sek därefter 1-2-4-6-8-10 min.

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.