onsdag 29 oktober 2014

Allt börjar falla på plats

Jag börjar få alla bitar på plats inför säsongen vilket känns skönt. Har fått alla skidorna för i år och nytt är att jag kommer köra på Rossignol i år. Ett märke som jag både hoppas och tror mycket på. De klassiska är de lite mjukare i slutspannet vilket jag tror kommer passa min åkstil ganska bra. Skejten har bra rykte sedan tidigare så där finns goda förhoppningar om bra material. 

Har även hunnit kolla upp skidorna med spannmätaren Eiker och fått en mer klar bild över spannhöjder, flexvärden och vilka fören som dem kommer gå bra i. Har inte hunnit att testa de på snö än men det ska bli spännande att se hur de går. Känslan när man känner på dem är att det känns bra på förhand.

Igår skickade jag iväg dem på slip så snart är de åkklara på riktigt. Vi i Sysarb/OneWay har planerat att åka till bruksvallarna på läger nästa vecka men just nu ser det inte så ljust ut. Ser ut att bli kallare fram mot helgen men det krävs nederbörd också. 








Annars åker jag runt på skidträffar just nu som säljare för Swix. Igår gästade jag Sandviken tillsammans med Forneman för andra gången i år men nu var det Intersport som gällde. 
Imorgon bär det av till Hedemora och på lördag Bollnäs. Däremellan ska jag försöka träna så bra det går.











Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.