torsdag 27 februari 2014

Slipat tre par skidor

Förmiddagen idag har jag tillbringat vid skidslipen (tazzari rp13) och slipat tre par skidor som är aktuella för Vasaloppet. Är riktigt nöjd med slutresultatet och ska bli lärorikt att se vilket av dem som går bäst.

Strukturerna som jag gjorde var: 

Alt 1: R4+ , som är en dubbelstruktur där cd02 är i botten med en  lj02 över.

Alt 2: Lj025, som man skulle kunna säga är en kompromiss mellan lj03 och lj02. 

Alt 3: Lj03 men en flatstone över med mindre tryck än normalt för stt runda av topparna. 


Efterbehandlingen är cleaning i en timme + mättning i hotboxen i 12h. 

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.