måndag 19 november 2012

Tävlingspremiär

I helgen som var körde jag igenom tre tävlingar. I det stora hela får jag vara nöjd även om jag känner att jag inte fick till något kanon lopp någon dag. Rent placeringsmässigt kanske det inte ser så jättebra ut men man ska komma ihåg att det var grymt bra folk med och landslagsåkare från tre-fyra länder med.

Fredag:
Fredagen bjöd på 10 km klassiskt och jag gick ut som fjärde gubbe. Eftersom jag inte körde någon FIS-tävling förra året fick jag starta bland de främsta. Vi körde två varv runt en femkilometers slinga och jag gick ut rätt skapligt hårt. Tycker både diagonalen och stakningen kändes hyfsat bra för att vara premiär och det är det här loppet jag är mest nöjd med. Tyvärr lyckades jag dock gå omkull i en nedförskörning. Men i det stora hela får jag ändå vara lite små nöjd med känslan. Slutade på 45:e plats och var 1:45 efter den fenomenale Daniel Richardsson.

Lördag:
Under lördagen gick jag ut som andra gubbe på min favorit distans 15km F. Planen var att åka stort och fort första varvet och försöka hålla i de två sista varven. Fick dock problem med skenbenen i slutet av första varvet och jag tappade teknik och fart. Brukar kunna få det problemet i början av säsongen och jag antar att det bara är en vanesak. Sista varvet blev det lite bättre och jag slutade på en 38:de plats. 3 min efter Åsarnas Johan Olsson.

Söndag:
Igår var det sprint F på schemat och jag gjorde vad jag kunde. Gick inte vidare från prologen men en helt okey insats.

Nu väntar några dagars träning här med framförallt mina stugkamrater Linus Larsson och Falun/Borlänge stjärnan Adam Steen.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.