torsdag 6 september 2012

Vasastafetten 2012

Nu är det dags att göra ett ryck här på bloggen. Har hänt en del sen sist och tänkte jag skulle skriva av mig lite. Planen är att skriva om:

Idag: Inlägg om Vasastafetten
Imorgon: Blodomloppet
Lördag: KM i rullisar
Söndag: Kilsbergen Trailrun


Jag börjar med Vasastafetten som är ett stafettlopp på tio sträckor som går mellan Sälen och Mora. Givetvis går banan på det traditionsrika Vasaloppsspåret. Jag åkte dit med ett härligt Karlslundsgäng och vi hade två herrlag och ett damlag som stod på startlinjen. I ena herrlaget sprang jag första sträckan som går mellan Sälen och Smågan. Det är mycket uppför i början och avslutas med några lättlöpta kilometrar. Med andra ord passar det mig som handen i en One Way handske. Det jag hade fått tillsagt till mig var att målet var att hålla Hällefors och Kumla på betryggande avstånd bakom mig. Det är mycket prestige mellan oss och ska jag vara ärlig såg jag dem bara på startlinjen under hela sträckan :) Mitt lopp gick faktiskt över förväntan. Hade ingen aning om hur det skulle gå eller kännas. Så därför var jag positivt överraskad när det gick såpass bra som det gjorde. Växlade som tre i herrklassen.

Övriga killarna i laget gjorde det kanon bra och vi slutade på en mycket fin femte plats. Vi kom dock med rätta i skymundan av damlaget som sopade hem hela skiten. En riktigt lyckad Karlslundshelg med andra ord.



Här har vi Idres slutman Mikael Sandgren och våran slutman Linus Larsson som blir intervjuad av superintervjuaren Adam Johansson.  



Här ser vi det segrande damlaget

Mats Carlberg gjorde en riktig raggaruppladdning och åt tcå slangar tio minuter innan start.
 
Enligt uppgifter kom slangarna ut ganska fort på andra sidan och han var lätt i steget i starten.



Karlslunds andra lag med inköpt Joel Hultin som vägrade ta på sig Karlslundströjan.



Vårat fina diplom


Här ser ni vårat lag: fr v: Mats Carlberg, Linus Larsson, jag, Henrik Eknor, Erik Jansson
nedre raden: Adam Bilock, Per Eklöf, Tobias Karlsson, Ola Nyberg, Erik Svensson
 
 
 
 
 
Och här är en liten film om loppet där blandannat jag dyker upp i början. Osäker om den funkar för mobiler.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.