fredag 7 september 2012

Blodomloppet 2012, Örebro

Det här loppet blev en svettig tillställning måste jag säga. Jag är ju ingen såkallad klocklöpare utan ofta försöker jag springa lite över min förmåga och hoppas på att jag inte kollapsar. Planen var att spänna bågen och skjuta iväg pilen när jag kom in till målområdet. Riktigt så enkelt blev det inte och det visste jag givetvis även innan loppet. Men jag tänkte faktiskt att jag skulle fightas så länge det gick. När starten gick var det först en hundra meterslöpare som var uppe i täten och trissade upp farten. Orienteraren Martin Regborn tog över ganska fort när han stumna och var i front och borrade i ett för mig högt tempo. I ryggen hade han först stabila Erik Anfält och jag kloss i rygg på honom.

Tempot var 3:15 /km och jag hängde med ungefär 4,5 km i den farten, sedan var det godnatt och jag fick börja kämpa för att behålla tredje platsen. Fick dra ner på tempot en aning men kunde väl ändå hålla skaplig fart till målet på trängen.

Min tid blev iallafall 34:37 och jag slutade trea och inte sexa som det står i resultatlistan på internet. Med facit i hand hade jag ingen toppen dag och är nöjd över att jag hamnade på pallen iallafall.


Här är Martin Regborn före Erik Anfält, före mig.


Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.